Problem blokowania się bagażnika w połowie otwierania jest coraz częstszy, zwłaszcza w samochodach wyposażonych w siłowniki elektryczne lub półautomatyczne. Usterka objawia się nagłym zatrzymaniem klapy na określonej wysokości – klapa nie otwiera się do końca, wymaga ponownego uruchomienia lub ręcznego dociągnięcia. Najważniejszą przyczyną są zużyte siłowniki: spadek średniego ciśnienia w siłownikach gazowych, uszkodzenie tłoczenia lub zatarcie trzpienia znacząco utrudniają pracę całego układu. Blokada bywa wynikiem wadliwej pracy silniczka sterującego lub zabrudzenia prowadnic w systemach prowadnicowych. Drugą istotną przyczyną jest nieprawidłowe działanie czujników położenia: zabrudzenia, korozja lub przerwane połączenia elektryczne mogą utrudnić przekazywanie sygnałów do sterownika klapy. Blokowanie bagażnika w połowie ruchu może być też efektem zakłóceń prac mechanizmu zamka (np. sprężyna blokująca lub zapadki nie odskakują płynnie). W pojazdach wyposażonych w zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe błędy powstają także po niewłaściwej kalibracji lub przeszkodzie mechanicznej (np. liście, śnieg, gałęzie). Naprawa polega na dokładnym przeglądzie mechanizmu, wyczyszczeniu i przesmarowaniu prowadnic, sprawdzeniu pracy siłowników oraz w razie potrzeby wymianie zużytych podzespołów. W nowych pojazdach konieczna może być także aktualizacja oprogramowania sterującego klapą. Warto pamiętać, że bagatelizowanie symptomów może prowadzić do całkowitej awarii systemu otwierania oraz kosztownych napraw.