Problemy z elektrycznym otwieraniem i zamykaniem klapy bagażnika mogą pojawiać się w wielu markach i modelach aut, ale niektóre linie pojazdów są na nie szczególnie narażone. Wśród często wymienianych przez użytkowników są m.in. SUV-y i kombi marki Volkswagen (Passat B6/B7, Tiguan), Skoda Superb i Octavia, BMW serii 5 Touring, Audi A6 Avant (C6, C7), Ford Mondeo, a także Toyota Avensis i Lexus RX. W tych modelach najczęstszymi problemami są awarie siłowników – elektrycznych i gazowych, uszkodzenia wiązek przewodów przechodzących w harmonijkach klapy, a także kłopoty z modułem komfortu, który steruje otwieraniem. Popularne są również usterki styków i mikrowyłączników w przyciskach na klapie, szczególnie po myciach automatycznych oraz wielokrotnym użytkowaniu. W autach z funkcją otwierania „hands-free” (przez ruch nogą pod zderzakiem) często zgłaszane są przypadki przypadkowego uruchamiania i prawidłowego działania czujnika tylko w określonych warunkach pogodowych. Na forach użytkownicy Opla Astra, Insignia, Peugeot 3008, Citroëna C5 oraz Renault Espace również raportują podobne przypadki. Najlepszą prewencją jest regularna kontrola przewodów, czyszczenie styków i szybkie reagowanie na pierwsze objawy „niezdecydowania” klapy – zwłaszcza gdy auto jest już po gwarancji, a naprawa może być kosztowna.