Zwiększona głośność pracy siłowników elektrycznych lub gazowych otwierających klapę bagażnika to sygnał, że układ wymaga przeglądu lub interwencji serwisowej. Najczęstsze przyczyny to zużycie mechaniczne tłoczyska, brak smarowania elementów ruchomych, wytarta tuleja prowadząca lub „schodzenie się” brudu zewnętrznego do wnętrza siłownika. Zdarza się, że głośność wzrasta po ostrej zimie – sól, piach, wilgoć i mróz uszkadzają uszczelki i prowadzą do powstania zatarć. W siłownikach gazowych powodem może być słabnąca sprężyna lub nieszczelność, przez co tłok trze o cylinder i wydaje charakterystyczny metaliczny dźwięk. W elektrycznych – ubytek smaru, zużycie przekładni lub łożysk, a nawet niewłaściwe napięcie zasilania. Hałasować może również sama konstrukcja klapy: luzy na zawiasach, źle zamocowany siłownik, mocowania plastikowe lub wadliwe tłumiki drgań. Warto sprawdzić, czy dźwięk nie jest wynikiem uszkodzeń powypadkowych, zagięć blach lub korozji w okolicy mocowań. Usuwając usterkę, należy zastosować smar silikonowy lub specjalistyczny preparat do mechanizmów samochodowych, a w razie braku poprawy – wymienić zużyte elementy na nowe. Regularna konserwacja przed zimą to podstawa cichej pracy i wydłużenia życia siłowników.