Problem, w którym elektryczna lub elektryczno-hydrauliczna klapa bagażnika pracuje poprawnie wyłącznie wtedy, gdy silnik jest zimny lub tuż po uruchomieniu samochodu, a odmawia współpracy po rozgrzaniu auta to dość złożona usterka elektryczna. Najczęstszą przyczyną jest spadek napięcia zasilania w instalacji pojazdu podczas pracy na ciepłym silniku – objawia się to zwłaszcza, gdy akumulator jest częściowo zużyty lub alternator dostarcza zbyt niskie napięcie z powodu zużytych szczotek czy regulatora. W tej sytuacji układy komfortowe (jak klapa bagażnika) zostają wyłączone przez elektronikę, aby priorytetowo zasilić niezbędne systemy silnika i bezpieczeństwa. Inną przyczyną mogą być błędy w oprogramowaniu sterownika komfortu lub samego modułu odpowiedzialnego za klapę, które ujawniają się pod wpływem wzrostu temperatury (np. zimne luty na płycie PCB, starzejące się kondensatory źle pracujące przy cieple). Usterki bywają związane z niewłaściwym odczytem czujnika położenia klapy, który na ciepło może błędnie interpretować stan zamknięcia lub otwarcia. Jeśli problem występuje sezonowo (np. tylko latem), winny może być także zacinający się siłownik, na który wpływ ma rozszerzalność cieplna lub zużyte smary zbyt gęste przy wysokich temperaturach. Diagnostyka polega na monitorowaniu napięcia podczas pracy silnika w różnych warunkach termicznych, komunikacji z komputerem, sprawdzeniu jakości połączeń masowych i przewodów przy module klapy oraz testach działania na nowym oprogramowaniu. Rozwiązaniem problemu może być regeneracja alternatora, wymiana akumulatora, poprawa styków, aktualizacja sterownika lub wymiana wadliwego czujnika. Ignorowanie problemu naraża użytkownika nie tylko na utrudnienia w korzystaniu z auta, ale także na potencjalnie trwałe uszkodzenie elementów elektronicznych i mechanicznych systemu otwierania.