Opadająca klapa bagażnika po zamknięciu to jedna z najczęstszych usterek, która może mieć różne przyczyny w zależności od konstrukcji auta. Najczęstszą winę ponoszą zużyte siłowniki gazowe – wypłukanie gazu lub zużycie uszczelnień prowadzi do utraty wymaganej siły i klapa nie utrzymuje pozycji. Rozwiązaniem jest wymiana gazowych siłowników na nowe, co zwykle przywraca pełną sprawność. W modelach z elektrycznymi wspomagaczami problemem mogą być uszkodzenia w mechanizmie napędu (zużyte przekładnie, ślizgające się silniki), błędy programowania pozycji krańcowych lub zużycie elementów mocujących klapę (np. prowadnice, zawiasy, sworznie). Niekiedy przyczyną jest dekalibracja pozycji stop (system nie rozpoznaje końca zamykania) – procedura resetu/cyfrowego ustawienia końcowej pozycji klapy może wymagać podłączenia komputera serwisowego. Jeśli problem pojawił się nagle po procedurze mycia lub silnych opadach, należy sprawdzić stan okablowania, złączy oraz czy do wnętrza klapy nie dostała się woda – może to generować zwarcia i niepoprawną pracę automatyki. Wyjątkowo klapa może opadać z powodu uszkodzonych zawiasów czy pęknięcia elementu mocującego – konieczna wtedy jest naprawa mechaniczna. W zależności od przyczyny, naprawa może wymagać wymiany jedynie siłowników, całego układu prowadnic, napędu lub kalibracji elektronicznej. Ważne, by nie ignorować problemu i zareagować szybko – opadająca klapa to zagrożenie dla użytkowników bagażnika i samego auta.