Czy system klapy działa przy rozładowanym akumulatorze

System otwierania i zamykania bagażnika, zwłaszcza w autach wyposażonych w elektryczne siłowniki, domykanie lub „hands-free”, wymaga sprawnego akumulatora o prawidłowym napięciu. Przy rozładowanym akumulatorze większość funkcjonalności przestaje działać – nie otworzymy klapy przyciskiem, pilotem, ani gestem nogi. Przerwa w zasilaniu powoduje rozłączenie sterownika, a tym samym odcięcie zasilania dla siłowników i czujników. W przypadku lekkiego rozładowania bywa, że system podejmie próbę otwarcia, lecz klapa zatrzyma się w połowie, a sterownik zgłosi błąd przeciążenia. Producenci przewidują jednak awaryjne sposoby dostępu do bagażnika – najczęściej jest to manualna dźwignia otwierająca klapę od środka bagażnika (dostęp do niej wymaga złożenia tylnych siedzeń) lub mechaniczna wkładka zamka pozwalająca na otwarcie klapy kluczykiem. Po naładowaniu akumulatora lub podłączeniu urządzenia rozruchowego należy wykonać, zwłaszcza w autach z programowalną klapą, kalibrację pozycji końcowych i reset błędów w sterowniku (zwykle automatycznie po pierwszych cyklach otwierania/zamykania). W autach z systemem keyless rozładowana bateria w pilocie nie blokuje klapy, jeśli tylko akumulator główny jest sprawny – kluczyk zbliżeniowy wystarczy przyłożyć do czytnika. W sytuacji braku możliwości otwarcia bagażnika (np. po całkowitym rozładowaniu i braku wkładki zamka) jedynym rozwiązaniem pozostaje serwis elektryczny lub dostęp via wnętrze pojazdu.