Montaż haka holowniczego w nowoczesnych samochodach coraz częściej wymaga tzw. adaptacji, czyli ponownego przystosowania (kodowania) modułów sterujących funkcjami pojazdu, w tym klapy bagażnika. Wynika to z integracji systemów elektrycznych — np. światła LED w klapie, czujniki parkowania, moduły komfortu oraz systemów wspomagających manewrowanie przyczepą są połączone w jedną sieć. Po zamontowaniu haka konieczne może być zaprogramowanie samochodu do nowego trybu pracy: wyłączenie określonych funkcji klapy podczas holowania, modyfikacja pracy czujników cofania lub, w autach z elektryczną klapą, zmiana reakcji układu otwierania (by np. zapobiec kolizji z dyszlem przyczepy). Adaptacja często odbywa się w serwisie za pomocą komputera diagnostycznego i właściwego oprogramowania. W przypadku prostych samochodów bez wielu systemów komfortu, montaż haka zwykle nie wpływa na klapę, jednak w pojazdach z elektrycznym, automatycznym lub „inteligentnym” otwieraniem klapy, procedura kodowania i adaptacji jest zalecana, by zapobiec awarii albo przypadkowej kolizji. Pominięcie tego kroku może skutkować nieprawidłowym działaniem klapy bagażnika lub wyświetlaniem błędów.