Jakie auta mają największe problemy z domykaniem

Problemy z domykaniem bagażnika najczęściej zgłaszane są w kilku kategoriach pojazdów – przede wszystkim w większych kombi, SUV-ach i minivanach. Modele z szeroką, ciężką klapą bagażnika (Volkswagen Passat Variant, Ford Mondeo Kombi, Audi A6 Avant, BMW serii 5 Touring, Renault Espace, Toyota Avensis Kombi) są szczególnie narażone na szybkie zużycie siłowników gazowych i nieprecyzyjnie działające zamki. Częstą przyczyną są ciężkie klapy wyposażone w szybę i wycieraczkę oraz dodatkowe elementy (kamera cofania, spoiler). W autach klasy średniej (Skoda Superb Kombi, Opel Insignia Sports Tourer) po kilku latach eksploatacji nagminne stają się problemy z nierównomiernym domykaniem, które bywa też wynikiem osłabienia sprężyny zamka, zużycia rygla czy nieregularnej konserwacji prowadnic. Popularne SUV-y typu Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson i Peugeot 3008 zgłaszają awarie automatycznych soft-close: niedomknięcia po myciu lub zimą oraz błędy czujników krańcowych. W starszych hatchbackach, np. Toyota Auris, Honda Civic, Citroën C4, przyczyną są często sparciałe uszczelki lub zardzewiałe zamek i prowadnice. Statystyki forów motoryzacyjnych i gwarancyjnych pokazują, że największe trudności w domykaniu mają auta z automatyzacją (soft-close/elektryczne domykanie) i szeroką klapą – zwłaszcza jeżdżące w trudnych warunkach pogodowych, bez regularnych przeglądów i smarowania.