Niepokojące dźwięki z układu napędu 4×4 to sygnał, którego nie wolno ignorować. Najczęstsze objawy akustyczne to narastające wycie, gwizd lub huczenie (uszkodzenia łożysk kół i wału), metaliczne stukanie i szarpanie podczas ruszania lub zmiany trybu (zużyte przeguby, luz na wielowypuście wału), dźwięki „grzechotania” i zmiennego stukania przy skrętach (awaria przegubów homokinetycznych lub przekładni planetarnych), szumienie w trakcie przyspieszania bądź charakterystyczne „pykanie” i przerywane puknięcia podczas jazdy w terenie wskazujące na problemy ze sprzęgłami, półosiami i mostami napędowymi. Również skrzypienie i metaliczny zgrzyt przy zmianie trybu 4H/4L może oznaczać zużycie mechanizmu rozdzielczo-blokującego. Hałas rosnący wraz ze wzrostem prędkości, szczególnie podczas jazdy w linii prostej, sugeruje wyeksploatowane lub uszkodzone łożyska w moście, ataku i kole talerzowym. Niesławne „jęki” i świsty silnie pod obciążeniem lub przy pełnym skręcie świadczą o końcu życia sprzęgła Haldex lub centralnego mechanizmu różnicowego. Diagnozę należy postawić szybko, bo ignorowanie problemu może prowadzić do poważnych i kosztownych awarii napędu, a często podnosi też ryzyko unieruchomienia auta w trudnych warunkach terenowych.