Współczesne samochody z napędem AWD korzystają z sieci czujników, które gwarantują bezpieczeństwo i długowieczność układów przeniesienia napędu. Czujnik temperatury – montowany zazwyczaj w obudowie rozdzielacza, sprzęgła wielotarczowego (Haldex) lub mostu napędowego – kontroluje pracę i chroni układ przed przegrzaniem. Uszkodzenie tego czujnika (przerwanie sygnału, zaniżone wskazania, brak komunikacji w sieci CAN) powoduje przełączenie systemu AWD w tryb awaryjny lub nawet jego całkowite wyłączenie. Komputer sterujący traktuje brak sygnału temperatury jako potencjalne zagrożenie, by uniknąć uszkodzenia tarcz, oleju czy pompy. Efektem awarii jest wyświetlenie błędu na desce rozdzielczej („AWD disabled”, „4×4 fault”, „overheat protection”) i automatyczne odcięcie napędu na jedną z osi. Jazda z niesprawnym czujnikiem temperatury grozi nie tylko pogorszeniem przyczepności, ale i trwałym uszkodzeniem kosztownych elementów napędu. Wymiana czujnika lub naprawa wiązki jest stosunkowo szybka i tania – nie warto więc zwlekać z naprawą po pierwszych komunikatach o błędach.