Serwis napędu 4×4 w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) to proces wymagający specjalistycznej wiedzy, odpowiednich narzędzi diagnostycznych oraz dostępu do oryginalnych części zamiennych. W ASO serwis napędu przebiega w kilku kluczowych etapach: (1) Pełna diagnostyka komputerowa – odczyt błędów sterowników, testowanie elementów aktywnych (sprzęgła, siłowniki, czujniki obrotowe, ciśnienia), sprawdzenie adaptacji i historii usterek. (2) Kontrola mechaniczna układu – szczegółowe sprawdzenie szczelności przekładni, półosi, wału napędowego, przegubów homokinetycznych i poziomu oleju w transfer case oraz dyferencjale. (3) Wymiana płynów serwisowych – oryginalny olej do sprzęgła Haldex/Haldex-like, olej w przekładni głównej, czasem wymiana filtrów hydraulicznych. (4) Adaptacja czujników i resetowanie ustawień po serwisie (kalibracja czujnika kąta skrętu, procedury adaptacji sprzęgieł). (5) Weryfikacja softu i ewentualne aktualizacje sterowników napędu. Całość uzupełnia jazda próbna z diagnostyką na żywo. Dla każdego producenta przewidziano określone interwały serwisowe: przeciętnie wymiana oleju i przegląd układu 4×4 następuje co 30–60 tys. km (Haldex/Haldex-like), lub co 80–120 tys. km (mechaniczne napędy rigid axle). Wymiana płynów i serwisy przeprowadzane poza ASO mogą skutkować utratą gwarancji, niezapisaną adaptacją i ryzykiem błędów działania systemu. Regularność tych procedur jest kluczem do bezawaryjnej pracy napędu 4×4 – szczególnie ważne przy dynamicznej, terenowej jeździe lub dużych przebiegach.