Regeneracja dyferencjału tylnego w warunkach domowychjest możliwa, ale wymaga odpowiednich narzędzi, zaplecza technicznego i solidnej wiedzy mechanicznej. Do regeneracji potrzebna jest dokładna diagnoza zużycia zębatek, łożysk, uszczelniaczy oraz pomiar luzu międzyzębnego. Konieczne narzędzia to m.in. prasa hydrauliczna do wymiany łożysk, miernik zegarowy do pomiaru luzów, klucz dynamometryczny, szczypce, blokady oraz specjalistyczne zestawy naprawcze (łożyska, simmeringi, pasty do oznaczania odcisku kół zębatych). Proces polega na rozebraniu dyferencjału (po odkręceniu wału i półosi), wyczyszczeniu wszystkich elementów z opiłków, ocenie stanu mechanizmów różnicowych i wymianie wyeksploatowanych podzespołów. Bardzo ważne jestodpowiednie ustawienie luzów i prawidłowa regulacja, co wymaga cierpliwości i doświadczenia – błąd grozi szybkim zużyciem lub głośną pracą dyfra. Na końcu zalewa się układ nowym olejem. Bez odpowiedniej wiedzy łatwo pominąć zużycie wałków satelitów lub popełnić błąd przy składaniu – dlatego, jeśli nie masz doświadczenia, lepiej regenerację zlecić specjalistom. Warto pamiętać, że niektóre naprawy (np. wymiana kół zębatych) mogą wymagać narzędzi niedostępnych domowo i kalibracji na stole probierczym.