Kontrolka „check engine” (MIL) najczęściej kojarzy się z problemami silnika, układu wydechowego lub czujników emisji spalin. Jednak we współczesnych pojazdach, szczególnie z zaawansowanymi układami rozdziału napędu, check engine może sygnalizować również awarie elementów napędu AWD. Wynika to z faktu, że sterownik silnika (ECU) komunikuje się z modułem napędu przez sieć CAN i w razie nieprawidłowości zgłasza ogólny błąd diagnostyczny. Typowe przypadki, kiedy check engine związany jest z AWD to: awaria czujników położenia wałów i półosi (informacje o prędkości przekazywane do sterowania napędem), błędy związane z siłownikami sprzęgła Haldex lub dyszlamatycznego (uszkodzenie lub przegrzanie), problem z elektrozaworami sterującymi (błąd zaworu ciśnienia w przekładni), niezgodność pracy napędu z innymi systemami (ABS, ESP) oraz błędy komunikacji między sterownikami. Jeśli kontrolka check engine pojawia się po jeździe off-road, montażu innych kół lub modyfikacji napędu, warto nie tylko skanować pamięć błędów silnika, ale także przeglądać kody usterek sterownika napędu i skrzyni rozdzielczej. Diagnostyka zawsze powinna obejmować cały łańcuch komunikacji – od sygnałów czujników, przez okablowanie po sterowanie napędem. W przypadku błędu check engine związanego z AWD jazda może odbywać się w trybie awaryjnym, bez dołączania tylnych kół, co zmniejsza bezpieczeństwo i należy jak najszybciej usunąć przyczynę.