Wybór odpowiedniego oleju do napędów AWD (All-Wheel Drive), 4×4 i napędów transferowych to klucz do sprawnego funkcjonowania układów i wydłużenia ich żywotności. Oleje takie muszą spełniać rygorystyczne wymogi dotyczące odporności na ścinanie, temperaturę pracy, właściwości przeciwzużyciowe i kompatybilność z materiałami uszczelnień i synchronizatorów. Najczęściej producenci pojazdów 4×4 zalecają dedykowane płyny przekładniowe do centralnych dyferencjałów, sprzęgieł wielopłytkowych (np. Haldex, X-Drive, 4Motion), skrzyń rozdzielczych (transfer case) i tylnych mostów. Oleje mineralne stosuje się coraz rzadziej, obecnie dominują syntetyczne i półsyntetyczne przekładniowe płyny klasy GL-4, GL-5 oraz specjalistyczne oleje do sprzęgieł typu ATF (Automatic Transmission Fluid), DCTF (do skrzyń dwusprzęgłowych) czy CVTF (do bezstopniowych skrzyń CVT). Przykładowe oznaczenia lepkości: 75W-90, 80W-90 dla mostów, ATF-VI czy DCTF dla sprzęgieł. Do centralnych dyferencjałów z elektronicznym sterowaniem konieczne są płyny dokładnie określone przez producenta – dobór zamiennika może skutkować utratą gwarancji, nieprawidłowym działaniem napędu, wyciekami lub zużyciem sprzęgieł. Najlepsze oleje to produkty znanych producentów jak Motul, Castrol, Mobil, Ravenol, Valvoline, często z serii dedykowanych „Differential/Transfer Fluid” lub „Haldex/4×4”. Przy wyborze zwróć koniecznie uwagę na specyfikację z instrukcji Twojego pojazdu! Regularna wymiana oleju (zgodnie z zaleceniem producenta, najczęściej co 40–60 tys. km) znacząco przedłuża sprawność napędu AWD i chroni przed drogimi naprawami.