Adaptacja sprzęgła AWD (All Wheel Drive), zwłaszcza w nowoczesnych SUV-ach i crossoverach, to procedura przywracająca odpowiednie napięcie i działanie sprzęgła centralnego w układach typu Haldex czy wielotarczowe. Jest niezbędna po wymianie lub naprawie podzespołów i powinna być częścią regularnej obsługi przy wymianach oleju. Adaptację można wykonać samodzielnie, jeśli mamy odpowiedni interfejs diagnostyczny (np. VCDS do grupy VW, Diagbox, Forscan, itp.), laptop oraz minimum podstawowej wiedzy o diagnostyce komputerowej. Proces wymaga podłączenia do gniazda OBDII, wyboru odpowiedniej procedury adaptacyjnej w oprogramowaniu i ścisłego stosowania się do instrukcji producenta – często polega na kilkukrotnym załączaniu i rozłączaniu sprzęgła przy różnych obrotach. Jednak adaptacja bywa ryzykowna bez doświadczenia – niewłaściwe wykonanie może skutkować błędami sterownika, uszkodzeniem sprzęgła lub nawet rozprogramowaniem systemu. Niektóre samochody wymagają przejechania określonego dystansu po adaptacji w trybie serwisowym. Samodzielna adaptacja jest możliwa, ale najlepiej przeprowadzać ją po wcześniejszym przestudiowaniu instrukcji serwisowej lub pod nadzorem mechanika specjalizującego się w napędach 4×4. W przypadku braku pewności, zalecana jest wizyta w autoryzowanym serwisie – błędy mogą doprowadzić do kosztownych napraw elektroniki sterującej napędem.