Nowoczesne samochody 4×4 oraz SUV-y klasy premium z zaawansowanymi systemami napędowymi pozwalają kierowcy na coraz szerszą personalizację pracy jednostki napędowej przez komputer pokładowy lub dotykowy ekran centralny. Najczęściej regulowane funkcje to: wybór trybu pracy napędu (np. Eco, Comfort, Sport, Snow, Off-Road, Auto), blokowanie centralnego mechanizmu różnicowego (lock center diff), blokowanie mostów (w zaawansowanych terenówkach), aktywacja lub dezaktywacja reduktora, wybór stopnia interwencji kontroli trakcji, a także ustawienia poziomu czułości systemu start-stop, asystentów ruszania pod górę lub zjazdu. Coraz częściej dostępna jest funkcja wyboru dozwolonej prędkości jazdy w danym trybie (np. podczas aktywacji funkcji „Trail Control” lub „Crawl Control” ograniczającej gaz i hamulce). Komputer pokładowy pozwala na monitorowanie rozdziału momentu w czasie rzeczywistym (np. na wykresach) oraz odczyt danych diagnostycznych jak temperatura oleju sprzęgła Haldex, aktywność ABS czy kąt zablokowania mechanizmu różnicowego. W topowych markach możliwe są indywidualne modyfikacje czułości reakcji przepustnicy, sztywności zawieszenia i poziomu pracy systemu Torque Vectoring. Zakres funkcji do sterowania zależy zawsze od producenta i specyfikacji napędu, jednak możliwość personalizacji rośnie z każdym rokiem i kolejnymi generacjami komputerów pokładowych.