Tryb Snow (lub Winter) w napędach 4×4 i AWD to jeden z najbardziej przydatnych programów jazdy, szczególnie zimą lub podczas jazdy po śniegu, błocie pośniegowym czy mokrej trawie. Włączenie tego trybu automatycznie zmienia zachowanie pojazdu: elektronika ogranicza moc przekazywaną na koła, łagodzi reakcję pedału gazu (zapobiega nagłemu szarpnięciu), aktywuje bardziej czuły podział momentu napędowego między osiami oraz zwiększa tolerancję dla niewielkich poślizgów. W wielu modelach auta tryb Snow zmienia również moment działania kontroli trakcji (system pozwala na minimalny, kontrolowany poślizg, by lepiej wydobyć się z zasp) oraz bardziej równomiernie rozdziela napęd na wszystkie cztery koła – już przy ruszaniu. Nierzadko program automatycznie podnosi próg interwencji skrzyni biegów, utrzymuje wyższe obroty przy zmianach przełożeń i wcześniejsze włączenie niższych biegów. W systemach z Torque Vectoring funkcja Snow ogranicza transfer boczny momentu dla stabilności, a w autach z zaawansowanymi komputerami menu pozwala dostosować wpływ trybu na ABS oraz pracę asystenta ruszania pod górę. Kluczowym elementem trybu jest ochrona przed zjawiskiem „wheel spin”, czyli buksowania kół, i zapewnienie pewnego, przewidywalnego zachowania samochodu nawet przy nagłych manewrach na śliskim podłożu.