Samochody wyposażone w mocne silniki oraz napęd na cztery koła coraz częściej są narażone na bardzo charakterystyczne usterki związane z przeciążeniem układu przeniesienia napędu. Do najczęstszych błędów należą: błędy sterownika sprzęgła wielotarczowego (Haldex, xDrive, 4MATIC), pojawiające się po dynamicznych startach lub długotrwałym użytkowaniu pod pełnym obciążeniem – objawia się to komunikatem „AWD disabled”, „check 4×4”, ostrzeżeniem o przegrzaniu sprzęgła. Wysoki moment obrotowy prowadzi również do częstszych uszkodzeń półosi (łamanie przegubów, wycieki z uszczelniaczy), luzów i zużycia krzyżaków wału napędowego. Systemy kontroli trakcji (ESP, ASR) mogą zgłaszać niezgodność sygnałów z czujników ABS podczas bardzo dynamicznej jazdy, skutkując ograniczeniem mocy i wejściem w tryb ochrony. Typowe są błędy związane z nadmierną różnicą obrotów osi (sygnał niemożliwego poślizgu), oznaczający zużycie sprzęgła lub elektroniki – auta mogą wtedy trwale dezaktywować napęd 4WD do czasu serwisu. W pojazdach tuningowanych z dużym momentem należy kontrolować olej w przekładni, regularnie wymieniać filtry i monitorować temperaturę sprzęgieł. Ignorowanie powyższych objawów i błędów grozi poważnymi awariami, zatarciem układu lub uszkodzeniem elektroniki.