OM660.95 to kontynuacja serii wysokoprężnych, trzycylindrowych silników Smarta. Jednostka zachowuje identyczne parametry (41KM, 799cm³), natomiast w tej wersji poprawiono układ sterowania common rail, zredukowano szumy mechaniczne i zoptymalizowano układ dolotowy. Części użytkowników zauważa poprawę cichości pracy (względem OM660.94) i mniejsze drgania na biegu jałowym. Zaletą są tanie części, szeroka dostępność zamienników oraz dobra odporność na długotrwałą eksploatację – licznie występujące w Europie egzemplarze posiadają nalot 250–300 tys. km bez potrzeby poważnej naprawy. Problemami, które najczęściej pojawiają się w komentarzach właścicieli są: rozciągający się łańcuch (choć trochę rzadziej niż wcześniej), zapiekające się świece żarowe i sporadyczna awaryjność turbo przy dynamicznej jeździe. Plusy: łatwość obsługi w warsztacie mającym doświadczenie ze Smartami, dobre osiągi do masy auta, legendarnie niskie spalanie i wysoka bezawaryjność przy pilnowaniu serwisów. Wady to głównie głośność, czasem awarie osprzętu elektrycznego (przepalające się czujniki ciśnienia). Odporna, ekonomiczna i przyjazna dla portfela jednostka, typowy miejski tytan pracy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 0.8 R3 CDI 6V OM660.95 – Smart Fortwo, Smart City-Coupe –...