Silnik D3FA (1.1 12V CRDI, moc 75KM) należy do najmniejszych diesli stosowanych w autach koreańskich segmentu A/B. Pojemność 1120 cm³, wtrysk common rail drugiej generacji, rozrząd na pasku, głowica 12-zaworowa i turbosprężarka z intercoolerem – zestaw zapewniający wystarczającą dynamikę w mieście przy bardzo niskim spalaniu (średnio 4,2–4,7 l/100km, trasa nawet 3,8 l/100km). Opinie właścicieli: większość chwali niską awaryjność głównych podzespołów, łatwość rozruchu nawet w mrozy i długie przebiegi bez remontu (ponad 250 tys. km po regularnym serwisie). Serwis zwraca uwagę na ryzyko awarii wtryskiwaczy (wrażliwe na paliwo gorszej jakości), podwyższone koszty wymiany rozrządu (co 90–120 tys. km). Wady D3FA: czasem pojawiające się wycieki spod pokrywy zaworów, okazjonalne usterki recyrkulacji EGR, wyższy poziom hałasu i drgania względem większych diesli czterocylindrowych. Plusy: bardzo tania eksploatacja, szeroka dostępność części, prosta konstrukcja. Jednostka uchodzi za „robotę miejską”, idealną do codziennych dojazdów, niezawodną nawet przy eksploatacji na krótkich trasach.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.1 12V CRDI 75KM D3FA – Hyundai i10, Hyundai Atos, Kia...