Silnik 1.7 CTDI 100KM o kodzie 4EE2, stosowany przez Opla w Astrze, Merivie, Corsa oraz Combo, ma japońskie korzenie (Isuzu) i słynie z ponadprzeciętnej trwałości oraz niskich kosztów naprawy. Rzędowy, czterocylindrowy, 16-zaworowy diesel o pojemności 1686 cm³, moc 100 KM, moment 240 Nm, turbo o stałej geometrii, napędzany paskiem rozrządu. Spala realnie 5–6 l/100 km, osiąga przebiegi ponad 400 tys. km (przy regularnym serwisie) i świetnie znosi długą jazdę trasową. Opinie podkreślają bardzo niską awaryjność głównych podzespołów, minimalne koszty obsługi (zamienniki, proste naprawy, znane rozwiązania w każdej sieci warsztatowej). Wady są typowe: wycieki oleju spod pokrywy, stwardniałe przewody, czasem wyeksploatowane sprzęgło. Do minusów można zaliczyć przeciętną dynamikę, głośność pracy i trudność uruchamiania zimą przy starych świecach żarowych. Dobry wybór do taniego eksploatowania starszego auta, do małego dostawczaka lub prostego transportu rodzinnego bez zaskakujących kosztów i z ryzykiem jedynie „naturalnego” zużycia mechanicznego, a nie poważnych awarii komputerowych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.7 CTDI 100KM 4EE2 – Opel Astra, Meriva, Combo, Corsa –...