Silnik 1.7 DI Y17DTL o mocy 65KM zasłużył sobie – szczególnie w Polsce – na opinię jednostki taniej w użytkowaniu, choć nie wzbudzającej emocji podczas jazdy. Ta turbodieslowska konstrukcja jest prostą odmianą, bez zaawansowanego systemu common rail, co daje jej trwałość przy regularnych wymianach oleju i filtrów. Silnik ten charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa – często średnie wyniki to 4,5l/100km w cyklu mieszanym i łatwo schodzi do 4l/100km w trasie. W samochodach segmentu B (Corsa, Combo) wypada korzystnie pod względem przyspieszenia, choć do dynamicznej jazdy pod górę i przy większym obciążeniu brakuje mu mocy. Wielu użytkowników chwali lekkość serwisu, przystępne ceny podzespołów oraz odporność na słabej jakości paliwo przy zadbanym układzie zasilania. Do typowych bolączek należy zaliczyć jednak: wycieki z układu chłodzenia (węże, pompa wodna), wycieki oleju na pokrywie zaworów lub turbo przy przebiegach powyżej 180 tys. km oraz stopniową utratę mocy ze względu na zapychanie się EGR i osadzanie nagaru w kolektorach. Zimą nie jest wzorem do naśladowania jeśli chodzi o łatwość rozruchu. Hałas, wibracje, nie najlepsza kultura pracy oraz nieposkładane zbyt precyzyjnie obudowy dolotu czynią go nieco „szorstkim” kompanem. Mimo wad użytkownicy uważają silnik za dobrą opcję dla tych, którym zależy na niższych kosztach i łatwości napraw – oraz którzy nie oczekują od miejskiego/dostawczego Opla cudów w zakresie elastyczności czy przyspieszenia.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.7 DI 65KM Y17DTL – Opel Astra G, Corsa C, Combo...