Silnik 1.7 DTD X17D Isuzu to jednostka napędowa, która zyskała miano wręcz legendarnej w latach 90. w rodzinie Opla – stosowana m.in. w modelach Astra F, Vectra A czy Combo. To turbodoładowany, czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm³, rozwijający moc rzędu 82 KM i moment obrotowy 165 Nm już od 2000 obr./min. Jego dużą zaletą jest wytrzymałość – silniki te znane są z przebiegów sięgających nawet 400–500 tys. km przy minimalnej ilości poważnych napraw. Konstrukcja – choć już bardziej zaawansowana niż poprzednik 17DR – pozostaje prosta: turbodoładowanie bez zmiennej geometrii, klasyczny wtrysk mechaniczny, rozrząd na pasku oraz dobra dostępność części zamiennych i mechaników. Plusem są także niskie koszty serwisu, wielka odporność na kiepskie paliwo i nieprzeciętna oszczędność – realne zużycie paliwa to 5–6 l/100 km w ruchu mieszanym i poniżej 5 l/100 km podczas spokojnej jazdy. Korzystne jest także „wybaczanie” zaniedbań (poza cykliczną wymianą oleju silnik znosi niewielkie przekroczenia interwałów serwisowych), a turbina bardzo rzadko ulega poważnej awarii. Wśród wad można wskazać: wysoką emisję spalin względem jednostek nowoczesnych, dość hałaśliwą pracę, przeciętną dynamikę przy pełnym załadunku auta, podatność na korozję miski olejowej oraz wycieki z pompy wody. Przy przebiegach powyżej 250 tys. km pojawia się też zużycie uszczelniaczy zaworowych i lekkie zużycie pompy wtryskowej. W opinii użytkowników silnik oceniany jest jako bardzo wytrzymały i przewidywalny w eksploatacji, a sprawne samochody z X17D długo służą jako niezłomne pojazdy do codziennej pracy, szczególnie tam, gdzie liczy się przede wszystkim „niezniszczalność” i prostota obsługi.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.7 DTD X17D ISUZU – Opel Astra F, Vectra A, Combo...