Silnik 1.7 VCDi (A17DT) to nowocześniejszy turbodiesel GM/Isuzu z Common Rail, używany w Oplu Astrze J, Zafirze, Signum i Vectrze po 2005 r. Oferowany w wariantach 110, 125 i 130 KM, wyposażony w 16-zaworową głowicę, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek oraz rozrząd napędzany paskiem. Kluczową zaletą jest połączenie znacznie lepszej dynamiki i elastyczności względem starszego 1.7TD przy zachowaniu niskiego spalania (miasto: 5,5–6,5 l/100 km; trasa: 4,5–5,2 l). Użytkownicy chwalą elastyczność, cichą pracę, niską awaryjność przy poprawnym serwisie i łatwą adaptację do aut flotowych. Na plus: system filtra DPF o stosunkowo niskim koszcie wymiany/regeneracji, dobry zapas momentu (260–300 Nm zależnie od wersji). Wady? Szczególnie dotkliwa jest wrażliwość wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia na kiepskie paliwo, możliwe awarie koła dwumasowego, typowe usterki EGR (nagary), sporadycznie wycieki oleju i trudności z rozruchem zimą. Niektóre roczniki cierpiały na usterki zaworu SCV oraz na szybkie zużycie podkładek pod wtryskiwaczami. Mechanicy ostrzegają przed opóźnianiem wymiany oleju, wówczas turbina może ulec przedwczesnej awarii. Silnik ceniony za dynamiczność, kulturę pracy i oszczędność – wybór dla osób ceniących niskie koszty oraz dobre osiągi użytkowe, pod warunkiem regularnego, świadomego serwisowania.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.7 VCDi 110–130 KM GM A17DT – Opel/Vauxhall – modele: Astra, Zafira, Signum,...