Silnik 1.8 TDDI 8V 90 KM Endura DI jest najmocniejszym wariantem tej prostej generacji fordowskich diesli, spotykanym głównie w lepiej wyposażonych wersjach Forda Fiesta, Fusion, Ka oraz w użytkowych Courierach. Bazą jest czterocylindrowy blok i głowica 8 zaworów, bezpośredni wtrysk oraz typowa dla tej rodziny turbosprężarka bez zmiennej geometrii. Generuje moc 90 KM oraz 200 Nm momentu, dostępnego od niskich obrotów. Dzięki temu samochody po odpowiednim serwisie dobrze radzą sobie także z większym obciążeniem lub w trasie. Jako największą zaletę właściciele podkreślają niskie rzeczywiste spalanie (4,8–5,4 l/100 km), odporność na gorsze paliwo oraz fakt, że większość podzespołów można regenerować bez kosztownych napraw ASO. Użytkownicy chwalą taniość eksploatacji, legendarną prostotę rozrządu, niedrogie części i wygodę obsługi w przydomowych warsztatach. Wady są powtarzalne: dość głośna praca, charakterystyczne „klekotanie”, sporadyczne drgania karoserii i silne wibracje na biegu jałowym, podatność na niewielkie wycieki oleju spod pokrywy zaworów czy pompy paliwowej po większych przebiegach. Stosunkowo wolne nagrzewanie się, trudniejszy zimny rozruch w ujemnych temperaturach, czasem awarie świec żarowych i pompy wtryskowej (szczególnie po przekroczeniu 200 tys. km). W opinii użytkowników 1.8 TDDI 90 KM to idealny kompromis dla tych, którzy chcą mieć dość dynamicznego, ale bardzo taniego w naprawach diesla, który nie boi się cięższych zadań.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.8 TDDI 8V 90 KM Endura DI – Ford – modele: Fiesta, Fusion,...