Silnik 1.7 SDI 8V o mocy 60KM to wysokoprężna jednostka wolnossąca stosowana szeroko w małych Volkswagenach (Polo, Caddy), Seatach (Ibiza) i Skodach (Fabia) na przełomie XX i XXI wieku. Motor ten cechuje się pojemnością 1716 cm³, 8-zaworową głowicą, brakiem turbosprężarki i wtryskiem pośrednim. Jest to konstrukcja maksymalnie uproszczona – nie posiada koła dwumasowego, skomplikowanego wtrysku czy zaawansowanych systemów regulacji spalin. Najważniejszą zaletą 1.7 SDI jest bezdyskusyjna trwałość – przy właściwej obsłudze (wymiana oleju, filtrów, regularny serwis rozrządu) jednostki te bez problemu pokonują 500 tys. km i więcej. Użytkownicy chwalą również niskie spalanie (4–5,2 l/100 km nawet w jeździe miejskiej), odporność na kiepską jakość paliwa i bardzo niskie koszty napraw. Do serwisu wystarczają podstawowe narzędzia, a podzespoły są szeroko dostępne i tanie. Wadą jednostki SDI jest niemal całkowity brak dynamiki – auto jest powolne, z trudem wyprzedza na trasie, a jazda pod górę czy na autostradzie z kompletem pasażerów potrafi być wyzwaniem. Silnik cechuje się również głośną, „twardą” pracą i wyraźnymi wibracjami na niskim biegu jałowym. Typowe usterki to pękanie przewodów paliwowych, zapowietrzanie układu, drobne wycieki spod pompy i spod uszczelki pokrywy zaworów. Czasem pojawia się konieczność wczesnej wymiany sprzęgła. Ten silnik poleca się osobom szukającym oszczędności, taniego diesla do spokojnej jazdy po mieście i ceniącym mechaniczny minimalizm. Jeśli nie oczekujesz dynamiki – 1.7 SDI to prawdopodobnie najtańszy i najmniej awaryjny silnik segmentu B z przełomu wieków.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.7 SDI 8V 60KM – Volkswagen Polo, Caddy, Seat Ibiza, Skoda...