Silnik 2.0 BlueHDi 122KM DW10FE zalicza się do najnowszych konstrukcji wysokoprężnych PSA stosowanych w modelach Citroën C4 i Peugeot 308 od końca drugiej dekady XXI wieku. Motor ten to czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka wyposażona w Common Rail o wysokim ciśnieniu, turbosprężarkę VTG, system recyrkulacji spalin (EGR), DPF oraz rozbudowany układ oczyszczania spalin (SCR) z AdBlue. Maksymalny moment obrotowy to 340 Nm dostępnych od 2000 obr./min. Dużą zaletą konstrukcji jest bardzo niskie zużycie paliwa – w trasie wyniki w okolicach 4,0–4,8 l/100 km są rzeczywistością nawet dla cięższych modeli. Użytkownicy chwalą wysoką kulturę pracy, płynną reakcję na gaz i łatwość uzyskiwania niskich spalania przy zachowaniu bardzo dobrego przyspieszenia na niższych biegach. Opinie kierowców potwierdzają, że silnik świetnie radzi sobie podczas jazdy autostradą i w miejskich korkach, a właściwie serwisowana jednostka cechuje się wysoką trwałością. Do największych wad należy dość wysoka wrażliwość na jakość paliwa i konieczność korzystania z dobrych olejów (niska tolerancja na niewłaściwy serwis). Poważniejsze awarie dotyczą głównie układu SCR/AdBlue – awarie pompy, czujniki NOx i sporadyczne wycieki płynu. W dłuższej perspektywie pojawiają się także typowe usterki elektroniczne – czujniki ciśnienia doładowania, czujniki DPF, wycieki oleju z pokrywy ventila. Silnik wymaga rygorystycznej wymiany oleju co 15 tys. km i regularnego „wypalania” DPF podczas jazdy długodystansowej. Ekonomia eksploatacji i bardzo dobra kultura pracy rekompensują sporadyczne wydatki na osprzęt SCR. Opinie użytkowników są ogólnie korzystne – szczególnie dla samochodów eksploatowanych w trasie lub mieszanych cyklach. To motor dla osób szukających trwałego, ekonomicznego diesla o nowoczesnej technice i umiarkowanych kosztach użytkowania.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 BLUEHDI 122KM DW10FE – Peugeot 308, Citroën C4 – dane...