Silnik 2.0 D2 D4 204T8T20 o mocy 120 KM to wysokoprężna jednostka Volvo z połowy drugiej dekady XXI wieku, która szybko stała się ważnym elementem gamy modeli V40, S60 i V60. Jest to czterocylindrowy, szesnastozaworowy diesel z bezpośrednim wtryskiem common rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii. Ten motor zasłynął jako kompromis pomiędzy dynamiczną jazdą a niskim zużyciem paliwa – realnie 4,4–5,4 l/100km, potwierdzają to zarówno testy dziennikarskie, jak i opinie użytkowników (szczególnie aut z ręczną skrzynią biegów). Użytkownicy zwracają uwagę na cichą, aksamitną pracę i dobrą elastyczność od niskich obrotów (maksymalny moment 280 Nm już przy 1500 obr./min). Motor został zaprojektowany z myślą o spełnieniu rygorystycznych norm emisji spalin Euro 6 – wyposażony jest w zaawansowany układ Reduktora NOx, DPF, EGR i skuteczny system chłodzenia. Zaletą jest szybka regeneracja DPF w trasie, dobra współpraca z automatyczną skrzynią biegów i niskie koszty wymiany typowych części eksploatacyjnych. Niestety, jak większość współczesnych diesli, D2 bywa kapryśny przy jeździe miejskiej – szybkie zapychanie DPF, czasem awarie czujników ciśnienia i zaworu EGR. Po przekroczeniu 200 tys. km pojawiają się wycieki oleju (najczęściej spod pokrywy zaworowej lub przewodów turbo), a w zaniedbanych egzemplarzach można spotkać usterki pompy wysokiego ciśnienia. Mechanicy podkreślają wagę wymiany oleju co 15 tys. km i stosowania paliwa wysokiej jakości. Opinie właścicieli są ogólnie bardzo pozytywne: jeżeli motor jest odpowiednio serwisowany, nie sprawia poważniejszych kłopotów. To diesel dla wymagających, oczekujących komfortu i ekonomii, nie rezygnujących jednocześnie z satysfakcjonujących osiągów i spokojnej eksploatacji.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 D2 16V 120KM D4 204T8T20 – Volvo V40, S60, V60...