Silnik 2.0 D3 20V 150KM o numerze D5 204T5T6 to modernizowana wersja poprzedniej generacji pięciocylindrowych diesli Volvo. Zyskał szerokie zastosowanie w modelach S80 i V60, gdzie ceni się go za charakterystyczną kulturę pracy, elastyczność oraz rozsądnie niskie spalanie. Czterocylindrowy diesel z 20-zaworową głowicą i turbosprężarką generuje 150 KM oraz 350 Nm momentu (od 1500 do 2750 obr/min). Jego wyróżnikiem jest wysoka kultura dźwięku, niska podatność na drgania, a także bardzo dobre parametry pracy przy niskich i średnich obrotach. Średnie spalanie deklarowane przez użytkowników to ok. 5,8–6,2 l/100 km, a w trasie można zejść nawet poniżej 5,5 l. Największe atuty tej wersji to odporność na zwiększone obciążenia, relatywna prostota obsługi oraz trwałość powyżej 400 tys. km. Do typowych usterek należy zaliczyć awarie EGR, zapychanie DPF (szczególnie przy miejskiej eksploatacji), wycieki z intercoolera oraz czasem z układu olejowego. Koszty naprawy turbosprężarki, wtryskiwaczy czy dwumasy są spore, ale dobrze utrzymane auta nie generują dużych awarii przed 200–250 tys. km. Zaletą jest także szeroka dostępność zamienników i dobrych specjalistów. Na minus silnikowi zarzuca się skomplikowany osprzęt (dostęp niektórych części wymaga demontażu innych elementów), elektroniczne drobne awarie czujników oraz wzrost spalania po przekroczeniu 200 tys. km, szczególnie gdy nie pilnuje się wymian eksploatacyjnych. Większość opinii jest pozytywna: silnik uznawany za „niezniszczalny”, wygodny w użytkowaniu, cichy, elastyczny i tani w codziennej eksploatacji – pod warunkiem regularnej opieki serwisowej oraz korzystania z dobrego jakościowo paliwa i oleju.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 D3 20V 150KM D5 204T5T6 – Volvo S80, V60 –...