Silnik 2.0 D4 16V 190KM D4 204T14 to kolejna odsłona czterocylindrowego diesla Volvo z linii Drive-E. Jednostka ta wyróżnia się mocą podniesioną do 190 KM i momentem obrotowym 400 Nm w szerokim zakresie obrotów (1750–2500 obr./min). Zastosowano tu jeszcze bardziej zaawansowany układ doładowania, nowoczesne oprogramowanie sterujące, a układ wtrysku operuje pod jeszcze wyższym ciśnieniem. Inżynierowie Volvo poprawili chłodzenie silnika oraz zoptymalizowali układ EGR, co wpłynęło na niższą emisję i poprawę sprawności cieplnej. Zaletą jest świetna dynamika – sprint do 100 km/h trwa niewiele ponad 7 s, a prowadzenie jest bardzo pewne nawet z automatyczną skrzynią Geartronic. Średnie spalanie deklarowane przez użytkowników utrzymuje się w graniach 5,3–6,0 l/100 km. Opinie kierowców koncentrują się na płynnej charakterystyce pracy, cichej i niemal bezwibracyjnej na tle konkurencyjnych diesli, niskich kosztach codziennych przeglądów i ogólnej niezawodności tej generacji motorów. Wady tej odmiany obejmują sporadyczne awarie zaworów EGR, podatność na zapychanie DPF podczas jazdy miejskiej (zwłaszcza w egzemplarzach używanych wyłącznie na krótkich trasach) i stosunkowo wysokie ceny niektórych części zamiennych (filtrów, wtryskiwaczy, elektroniki). Wraz z pojawieniem się aktualizacji oprogramowania silnika poprawiła się odporność na typowe przypadłości elektroniki, aczkolwiek wciąż warto pilnować regularnych przeglądów i unikać przeciągania interwałów wymiany oleju. Generalnie jest to silnik wysoko oceniany za elastyczność, osiągi i trwałość, idealny dla wymagających użytkowników flot oraz osób pokonujących sporo autostradowych kilometrów.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 D4 16V 190KM D4 204T14 – Volvo V60, XC60, S60...