Silnik 2.0 EcoBlue 16V Panther– seria podstawowa, będąca punktem wyjścia dla wersji 105–185 KM, to obecnie najważniejszy napęd w gamie użytkowych Fordów. Oparta na rozbudowanym układzie rozrządu w kąpieli olejowej, Common Rail 4. gen., turbo VTG i nowoczesnej głowicy, zapewnia wysoką kulturę pracy i uniwersalność montażu (od aut miejskich, przez dostawcze po pickupy). Osiągi (zależnie od mapy): 105–170 KM, 360–420 Nm, typowe spalanie 6,5–8,5 l/100 km oraz norma emisji Euro 6d-TEMP (AdBlue, DPF, EGR, NOx trap). Główne zalety: niska emisja, przewidywalna praca przy prędkościach autostradowych, wytrzymały rozrząd i dobrze rozwiązaną filtrację powietrza oraz spalin – duża trwałość turbo, tania regeneracja osprzętu. Użytkownicy cenią ciszę we wnętrzu, szeroką dostępność zamienników, odporność na gorsze paliwo, łatwość podbicia mocy oraz stosunkowo tanie naprawy większości awarii osprzętu. Typowe wady: koło pasowe rozrządu z czasem wycieka, zdarzają się wycieki oleju spod pokrywy wałków i chłodnic EGR, zawieszenia łopat turbo oraz awarie zaworów AdBlue (błędne wskazania, przestawienia mapy rozrządu). Mechanicy zalecają trzymanie się wymian oleju (syntetyczny, najlepiej co 12 tys. km), profilaktyczne serwisowanie układu wtryskowego, chłodzenia i regularne przejazdy trasą dla poprawy wypalania DPF. Podsumowanie: Panther EcoBlue – jeśli dobrze serwisowany, odwdzięcza się długowiecznością i oszczędnością, a koszt przeglądów jest niższy niż w poprzednich 2.2 TDCi.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 EcoBlue 16V Panther – Ford – modele: Transit, Tourneo, Transit Connect,...