Silnik 2.0 HDI 16V 120KM DW10UTED4 to rozwojowa wersja popularnej rodziny HDI, stosowana w Peugeotach 307 i Citroënach C5 po liftingach, a także w wybranych mniejszych modelach. Motor charakteryzuje się czterema cylindrami, 16-zaworową głowicą, układem Common Rail drugiej generacji (Bosch), turbo o zmiennej geometrii i rozrządem paskowym. Oferuje 120 KM przy 4000 obr./min i moment rzędu 300 Nm przy 2000 obr./min, co zapewnia lekko sportowe osiągi (setka ok. 10,3s) i bardzo dobrą elastyczność nawet przy autach rodzinnych klasy D. Najważniejszym atutem jest niezawodność: wersje po 2004 r. wykorzystują poprawione uszczelki pod głowicą i lepsze czujniki ciśnienia. Jednostka cechuje się cichą kulturą pracy, odpornością na gorsze paliwo i sprawną regeneracją DPF oraz EGR pod warunkiem jazdy głównie trasami. Użytkownicy chwalą automatykę obsługi silnika, łatwość napraw turbo oraz sensowne koszty eksploatacji. Główne wady: okazjonalne wycieki oleju spod pokrywy po 200 tys. km, wrażliwość na dłuższe interwały wymiany oleju (zbyt rzadka obsługa skraca żywotność wtrysków Boscha i turbosprężarki), sporadyczne usterki czujników ciśnienia i przepływomierza. W wersjach z DPF przy trwale miejskiej jeździe należy liczyć się z regularnym wypalaniem filtra lub ryzykiem zapchania. Mechaników cieszy prostota konstrukcji, dostępność części zamiennych i łatwość regeneracji drogiego osprzętu. Podsumowując: DW10UTED4 należy do kanonu najtrwalszych nowoczesnych diesli PSA – nie zdobyłby rzeszy fanów, gdyby nie łatwość napraw i długowieczność głównych podzespołów przy regularnym serwisie.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 HDI 16V 120KM DW10UTED4 – Peugeot 307, Citroën C5 –...