Silnik 2.0 HDI 16V 140 KM DW10BTED4 trafił do nowszych odmian Citroëna C5 i Peugeota 508, oferując świetny kompromis między dynamiką a ekonomiką jazdy. Wyposażony w nowoczesny system wtrysku common rail (Bosch, Siemens), turbosprężarkę VNT i 16-zaworową głowicę, generuje 140 KM przy 4000 obr./min oraz moment 320 Nm dostępny już od 2000 obr./min. Zaletą tej odmiany jest wysoka kultura pracy, niskie spalanie (5,2–6,5 l/100 km), możliwość legalnego tuningu (bezpieczny wzrost mocy nawet do 170 KM) i bardzo trwała główna mechanika – przebiegi powyżej 350 tys. km są osiągalne przy regularnym serwisie i dobrej jakości płynach. Auto z tym silnikiem sprawnie radzi sobie nawet przy większym załadunku, a codzienna eksploatacja nie nastręcza większych problemów. Wady? Kluczowe to podatność na problemy z EGR (zapychający się zawór), sporadyczne usterki turbosprężarki (głównie wycieki oleju lub spadki doładowania), konieczność regularnego serwisowania filtra DPF (szczególnie w autach jeżdżących głównie w mieście) oraz nieliczne, choć kosztowne awarie układu wtryskowego (zwłaszcza Siemens). Wielu użytkowników zwraca uwagę na długie nagrzewanie się w zimie oraz hałas przy wyższych prędkościach. Pomimo tych mankamentów opinie są bardzo pozytywne, a silnik uchodzi za jeden z najbardziej niezawodnych diesli segmentu D w swojej epoce, przy zachowaniu dobrych przebiegów i umiarkowanych kosztów użytkowania.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 HDI 16V 140KM DW10BTED4 – Citroën C5, Peugeot 508 –...