Silnik 2.0 HDI 16V 150KM DW10CTED4 trafił do gamy PSA jako jeden z najbardziej udanych, nowoczesnych diesli na rynku – montowany seryjnie m.in. w Citroënie C5 i Peugeocie 508. Jednostka ta to klasyczna czterocylindrowa konstrukcja z żeliwnym blokiem, 16-zaworową głowicą, układem wtrysku common rail i zaawansowanym układem turbo o zmiennej geometrii. Motor ten generuje 150 KM przy 4000 obr./min i aż 370 Nm momentu dostępnego już od 2000 obr./min (wersje z automatem) – w połączeniu z 6-biegową skrzynią daje bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w ok. 9,5 s). Silnik znany jest z wysokiej trwałości, rewelacyjnej elastyczności i niskiego spalania (w trasie 5,0–5,7 l/100 km), świetnie odnajduje się w cięższych sedanach i kombi. W opinii użytkowników największe atuty to miękka, równa praca, niski poziom wibracji, bardzo cicha praca nawet przy wyższych prędkościach oraz wysoka odporność na niskiej jakości paliwa (wtryski Bosch). Z drugiej strony, główne wady to typowe bolączki nowoczesnych diesli: awarie zaworu EGR i filtra DPF przy intensywnej jeździe miejskiej, wycieki spod pokrywy zaworowej, sporadyczne problemy ze sterownikami czy przepływomierzami. Przy przebiegach powyżej 200–250 tys. km mogą pojawić się awarie turbo (głównie wynik zaniedbań wymiany oleju) oraz układu chłodzenia. Mechanicy polecają wymieniać olej co max. 15 tys. km i nie unikać jazd autostradowych dla wypalania DPF. Mimo mankamentów silnik 2.0 HDI 150KM DW10CTED4 uznawany jest za motor o bardzo dobrej relacji mocy do ekonomii i sprawdza się znakomicie w długodystansowych trasach i większych rodzinnych autach.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 HDI 16V 150KM DW10CTED4 – Citroën C5, Peugeot 508 –...