Silnik 2.0 TDCi 115 KM Econetic DW10, bliźniaczy konstrukt do poprzedniej pozycji (również DW10C), różni się głównie systemem zarządzania pracą osprzętu i ukierunkowaniem na obniżenie emisji spalin oraz zużycia paliwa. Jednostka występuje w specjalnych wersjach Mondeo, Galaxy, S‑Max i Transit (floty, taksówki, auta „dla oszczędnych”), cechując się niezmiennie żeliwnym blokiem, 16-zaworową głowicą, nowoczesnym układem common rail i turbo ze zmienną geometrią łopatek. Najważniejsze zalety to wyjątkowo niskie realne zużycie paliwa (rekordziści schodzą do 4,6 l/100km przy delikatnym obchodzeniu się z gazem, średnia 5,2–5,8 l), ograniczona emisja CO2 oraz bardzo wysoka trwałość głównych mechanizmów. Motor dobrze radzi sobie nawet z większym obciążeniem, jest bardzo cichy i przewidywalny w eksploatacji. Użytkownicy podkreślają komfort jazdy z automatem oraz przewidywalność napraw i możliwość długiej jazdy na jednym tankowaniu. Po stronie wad typowe: łatwe zapychanie filtra DPF w jeździe miejskiej lub na krótkich trasach, awarie czujników ciśnienia, przepustnicy czy EGR, sporadyczne przypadki wycieków oleju spod pokrywy zaworowej i wycieki płynu chłodniczego (przy dużych przebiegach). Przy przebiegach powyżej 250–300 tys. km miewa typowe dla tej epopei zużycie sprzęgła i świec żarowych, sporadycznie także dwumasy. Przy rygorystycznym reżimie serwisowym (krótkie interwały, dobry olej) silnik uchodzi za trwały – sprawdził się jako napęd flotowy, ale wymaga uwagi i nie nadaje się na krótkie odcinki miejskie. Mechanicy polecają tę jednostkę użytkownikom oczekującym najniższych kosztów eksploatacji, długowieczności i regularnej jazdy w trasie.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 TDCi 16V 115 KM Econetic DW10 – Ford – modele: Mondeo, Galaxy,...