Silnik 2.0 TDI 16V CR 102KM EA288 należy do najnowocześniejszych konstrukcji wysokoprężnych Volkswagena i koncernu VAG, stosowanej w modelach Golf VII, Audi A3 8V, Skoda Octavia III (również Seat Leon). To czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka common rail (trzecia gen.), z rozrządem na pasku, DPF i systemem SCR (AdBlue) zgodna z normą Euro 6. Zaletą silnika EA288 jest bardzo niskie spalanie: 4,2–5,2 l/100 km w trasie, a także cicha, bardzo kulturalna praca na biegu jałowym i w trasie. Użytkownicy cenią silnik za wytrzymałość rozrządu (pasek do 180–210 tys. km), dobrą tolerancję na modernizacje oprogramowania oraz szeroką dostępność części. Kluczowe plusy to odporność na kiepskie paliwo (pod warunkiem stosowania markowych filtrów), szybkie nagrzewanie się, dynamiczna praca w mieście i podmiejskich trasach. Minusy – podatność na zapychanie DPF przy jeździe wyłącznie miejskiej, możliwe kłopoty z zaworem EGR (nagary, awarie czujników), sporadyczne przypadki awarii pompy wody (oryginały zalecane przy wymianie rozrządu), czasami przecieki AdBlue i awarie elektroniki (czujniki NOx, sterownik DPF). Części zamienne są powszechne i łatwe do naprawy poza autoryzowanym serwisem. Opinie użytkowników podkreślają świetny kompromis między dynamiką, spalaniem i kosztami obsługi nawet przy wysokich przebiegach – polecają EA288 osobom poszukującym prostej i nowoczesnej technologii, ale gotowym okresowo serwisować DPF i układ AdBlue.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 TDI 16V CR 102KM EA288 – Volkswagen Golf VII, Audi...