Silnik 2.2 HDI 156KM DW12MTED4 – Peugeot 508, Citroën C5 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

„HDi 156KM” o kodzie DW12MTED4 to nowoczesna propozycja PSA w segmencie dużych diesli klasy średniej i wyższej – instalowana w Peugeotach 508 oraz Citroënach C5 (po liftingu). Motor czterocylindrowy, 16-zaworowy, turbo ze zmienną geometrią, wtrysk common rail III generacji, piezoelektryczne wtryskiwacze, podatek AdBlue oraz rozbudowany układ oczyszczania spalin. Moc: 156 KM przy 3750 obr./min, moment 340 Nm już od 2000 obr./min. Największą zaletą tego silnika jest potężna elastyczność: auto z tym napędem radzi sobie bardzo sprawnie zarówno podczas przyspieszania, jak i jazdy na wysokim biegu, a spalanie nie przekracza 6,4 l/100 km przy umiarkowanej jeździe. Opinie użytkowników jednoznacznie chwalą bardzo cichą pracę, brak wibracji, bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza oraz pewność podczas długich tras. Mechanicy zwracają uwagę na rewelacyjną wytrzymałość bloku głównego i turbosprężarki pod warunkiem właściwego serwisu (wymiana oleju co 10–12 tys. km). Wady? Typowe dla zaawansowanych diesli PSA: zapychanie DPF przy jeździe miejskiej, usterki wtryskiwaczy Bosch/Siemens (przy złym paliwie), sporadyczne awarie czujników NOx i dostarczania AdBlue. Przy wyższych przebiegach pojawia się ryzyko wycieków spod pokrywy zaworów. Jednak, jeśli użytkownik pilnuje regularnych tras i przeglądów, silnik ten odda się wysoką kulturą pracy, trwałością oraz niskimi kosztami serwisu głównego (części szeroko dostępne i tanie poza ASO).