Silnik 2.2 MZR CD 173KM R2AA to nieco wzmocniona wersja stosowana w wyższych odmianach Mazdy 6, CX-7, 5 oraz w Mazdzie 3. Oferuje 173 KM i solidny moment 400 Nm, co pozwala na przyspieszenie „setki” w poniżej 9 s – nawet w ciężkiej Mazdzie CX-7. Silnik zachowuje szesnastozaworową głowicę, bezpośredni wtrysk common rail Bosch, turbo VGT i filtr DPF, co zapewnia bardzo szerokie pasmo mocy, świetną reakcję na gaz i zaskakująco niskie zużycie paliwa (ok. 6,3–7,4 l/100 km w modelach kombi/SUV). Użytkownicy chwalą ten silnik za elastyczność, wysoką kulturę pracy oraz komfort akustyczny, a także bardzo dobre parametry przy długich trasach z pełnym obciążeniem. Wśród plusów często wymienia się wytrzymałość osprzętu (o ile nie zaniedbano serwisu), bardzo trwałe turbo (przy wymianie oleju co 10 tys. km) oraz szeroką dostępność zamienników i tanich części eksploatacyjnych. Wady: w tej wersji podkreśla się jeszcze większą wrażliwość na zanieczyszczony DPF podczas intensywnej jazdy miejskiej – zaniedbania prowadzą do zapychania i nierzadko kosztownych czyszczeń lub wymian. Znany problem to awarie podkładek wtryskiwaczy, które prowadzą do przecieków (pojawiający się dym spod maski) oraz zapiekanie się świec żarowych. Zdarzają się też przypadki pękania chłodnicy EGR, wycieków z turbiny oraz awarie czujników ciśnienia i przepływomierza. Silnik szeroko polecany jest użytkownikom trasowym, osobom wymagającym dobrego stosunku osiągów do spalania i oczekującym przewidywalności kosztów, pod warunkiem restrykcyjnych przeglądów i bezwarunkowego serwisowania układu DPF/EGR.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 MZR CD 173KM R2AA – Mazda 6, Mazda CX-7, Mazda...