Silnik 2.2 MZR CD R2 to cała rodzina diesli wysokoprężnych Mazdy, którą można znaleźć zarówno w autach osobowych (Mazda 6, 5, CX-7), jak i w użytkowym pick-upie BT-50. To czterocylindrowa jednostka DOHC, 16-zaworowa, z żeliwnym blokiem, turbo o zmiennej geometrii i wtryskiem common rail Denso/Bosch (zależnie od wersji). Moce od 121 do 185 KM – w zależności od wersji i modelu – moment 320–420 Nm. Największą zaletą tej gamy jest ogromna wytrzymałość mechaniczna – silniki spokojnie przekraczają 350–400 tys. km bez kapitalnych remontów, przy zachowaniu rygoru serwisowego. Dostępność części, przewidywalne koszty eksploatacji i znajomość tej konstrukcji przez warsztaty zapewniają niskie wydatki bieżące. Użytkownicy chwalą silniki R2 za oszczędność, bardzo niską awaryjność rozrządu, odporność na gorszej jakości paliwo oraz łatwość samodzielnych napraw. Wady są typowe dla tej rodziny – konieczność regularnej wymiany oleju (optimum co 10–12 tys. km), podatność EGR/DPF na zapychanie w wersjach z wyższymi normami emisji, a w pick-upach po bardzo dużych przebiegach dochodzi do wycieków z uszczelniaczy turbo, czasem nadmiernych drgań i drobnych awarii elektrycznych. W MAZDACH serii BT-50 użytkownicy często wskazują na zwiększoną hałaśliwość pod obciążeniem i podatność na korozję miski olejowej przy jeździe off-road. W Mazdzie 6 oraz CX-7 motor polecany jest kierowcom lubiącym żwawe auta z dużym zapasem momentu i szukającym kompromisu między komfortem jazdy a tanimi naprawami.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 MZR CD R2 – Mazda 6, Mazda CX-7, Mazda 5,...