Silnik 2.2 SKYACTIV D 175KM SH VPTSto mocniejsza wersja 2.2-litrowego diesla Mazdy, stosowany w topowych wariantach Mazda 6, CX-5, CX-8 i od 2019 roku także Mazda 3. Jego fundamentem są dwa sekwencyjne turbosprężarki, obniżony stopień sprężania (14:1), 16-zaworowa głowica i bezpośredni wtrysk common rail. Motor generuje 175 KM przy 4500 obr./min i aż 420 Nm momentu dostępnego od 2000 do 2500 obr./min, co przekłada się na przyspieszenie ok. 8,5 s do 100 km/h (Mazda 6). Plusem jest wybitna elastyczność nawet przy wysokich prędkościach, bardzo niskie spalanie (realnie 5,4–6,4 l/100 km) i niemal niesłyszalna praca na jałowym biegu. Mechanicy i użytkownicy cenią wersje 175KM za rewelacyjną dynamikę w trasie, świetne właściwości holownicze, odporność na wysokie obciążenia i gwarancję niskich kosztów serwisowania przy regularnych przeglądach. Wady są niemal identyczne jak przy odmianie 150KM – głównie zapychanie DPF-u przy miejskim stylu jazdy, usterki zaworu EGR (powtarzające się błędy), a w starszych egzemplarzach możliwe rozciągnięcie się łańcucha rozrządu (rzadkość, ale mechanicy zalecają sprawdzenie powyżej 200 tys. km). Bywają doniesienia o wyciekach z chłodnicy EGR i zużyciu podkładek pod wtryski. Kilkuletnie egzemplarze wymagają regularnej wymiany płynu chłodniczego i stosowania oleju low SAPS. Wśród opinii dominuje przekonanie, że 175KM SH VPTS jest jednym z najmniej awaryjnych diesli segmentu D-SUV – pod warunkiem jazdy trasowej i dbałości o regularność serwisu. Najlepiej wypada w dynamicznych trasach, jako auto rodzinne lub flotowe na duże przebiegi.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 SKYACTIV D 175KM SH VPTS – Mazda 6, Mazda CX-5,...