Silnik 2.2 SKYACTIV D 184KM SH VPTSto najnowszy wariant wysokoprężny Mazdy, wprowadzony od 2018 roku w Mazda CX-5, a także stosowany w Mazda 6, CX-30 i CX-60. Technicznie opiera się na znanej konstrukcji SKYACTIV D 2.2, lecz zastosowano w nim nowe mapowanie ECU, drobne poprawki w wtryskach oraz bardziej wydajne sekwencyjne turbo. Oferuje 184 KM przy 4000 obr./min, 445 Nm od 2000 obr./min i czas przyspieszenia do setki w okolicach 8,6 s (w CX-5 AWD). Największe zalety: jeszcze większa dynamika i elastyczność niż poprzednie wersje, bardzo cicha i gładka praca nawet przy wysokich prędkościach autostradowych, niskie spalanie (w dużym SUV realnie 6–7 l/100 km) oraz zgodność z surową normą Euro6d-Temp (w pełni rozbudowany DPF, SCR). Motor uchodzi za niezawodny, szybko nagrzewa kabinę i zachowuje wysoką trwałość sprzęgła oraz turbo przy nawet dynamicznej jeździe. Opinie użytkowników są bardzo pozytywne: większość chwali ogromny zapas momentu, wzorową kulturę pracy i wysoką odporność na paliwo niższej jakości. Uwagę trzeba zwrócić na serwis: silnik wymaga regularnej wymiany oleju co 10–12 tys. km, dynamiki w trasie (konieczne wypalanie DPF!) oraz regularnej kontroli płynu chłodzenia. Wadą są możliwe usterki zaworu EGR i wycieki spod chłodniczek oleju przy sporych przebiegach, a także wysokie ceny oryginalnych części osprzętu. Starsze egzemplarze z początku produkcji czasem wykazują szybkie zużycie materiałów układu dolotowego. Ogólnie jednak wersja 184 KM to diesel polecany każdemu, kto oczekuje kompromisu między mocą, trwałością i niską emisyjnością, a auto często eksploatuje na trasach.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 SKYACTIV D 184KM SH VPTS – Mazda CX-5, Mazda 6,...