Silnik 2.3 dCi 101–110 KM M9T to turbodiesel Renault–Nissan dostępny głównie w autach użytkowych – Master, Movano, a także Nissan NV400. Czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka z common railem o ciśnieniu do 1600 bar, turbo o zmiennej geometrii i rozrządzie na pasku. Moc: 101–110 KM i moment 285–310 Nm od 1 400–2250 obr./min. Największym atutem jest bardzo niskie spalanie (realnie 7,5–9,0 l/100 km przy ładunku), szeroka tolerancja na paliwo i prosta obsługa serwisowa (łatwy dostęp do rozrządu, filtrów, turbo). Motor wyśmienicie sprawdza się w transporcie lokalnym i średniodystansowym, osiągając przebiegi 350–400 tys. km przy regularnej wymianie oleju (najlepiej co 15 tys. km) oraz filtrów paliwa. Wady: najczęściej awarie turbosprężarki (przebieg powyżej 200 tys. km, szczególnie bez właściwej obsługi), wycieki z intercoolera, zapychanie DPF przy bardzo krótkich trasach i często awarie EGR. Spotykane są także wycieki spod pokrywy zaworowej, wycieki płynu chłodniczego oraz elektroniczne usterki czujników ciśnienia, temperatury spalin. Wśród użytkowników ceniony za „idiotoodporność”, niskie koszty części i bardzo łatwy montaż do różnych modeli (m.in. Movano). Mechanicy polecają regularne serwisowanie układu dolotowego i korzystanie z oryginalnych zamienników filtrów. To silnik polecany właścicielom flot, kierowcom busów i dostawczaków, którzy potrzebują ekonomii, przewidywalności i relatywnie niskich kosztów serwisowych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.3 DCI 101–110KM M9T – Renault Master, Opel Movano – dane...