Silnik 2.3 DCI 190KM YS23DDTT – Nissan Navara, Renault Alaskan – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 2.3 dCi 190KM YS23DDTTto nowoczesny, czterocylindrowy diesel z podwójnym doładowaniem, trafiający do pickupów Nissan Navara (D23), Renault Alaskan oraz pojazdów o zacięciu użytkowo-terenowym. Motor ma 2299 cm³, 16-zaworową głowicę, zaawansowany common rail, aż dwie turbosprężarki (układ sekwencyjny), co przekłada się na 190KM przy 3750 obr./min i aż 450 Nm momentu już od 1500 obr./min (stała dostępność w całym zakresie roboczych obrotów). Silnik spełnia normy emisji Euro 6d (DPF, AdBlue). Największe atuty to znakomita elastyczność (szczególnie na trasach i w terenie), bardzo dobra współpraca z automatem i manualem (niezależnie od masy auta), bardzo niskie spalanie jak na pickup – realnie 7,5-9 l/100km. Szereg opinii podkreśla świetną dynamikę w całym zakresie prędkości, brak turbo-dziury, możliwość pracy pod dużym obciążeniem i relatywnie tanie naprawy okresowe. Wady: złożoność osprzętu Biturbo (podwójna turbina wymaga precyzyjnych serwisów), awarie systemu AdBlue (czujniki, wycieki), zapychanie DPF przy jeździe miejskiej, wycieki oleju z intercoolera oraz nieszczelności przewodów podciśnienia. Spotykane przypadki awarii EGR przy niskich przebiegach i podwyższone zużycie sprzęgła w samochodach użytkowanych do ciężkich zadań. Kosztowne są naprawy obu turbin oraz systemu SCR po okresie gwarancji. Mimo tego, użytkownicy bardzo pozytywnie oceniają trwałość jednostki przy regularnym serwisie i wysoko oceniają komfort jazdy, zwłaszcza w terenowych warunkach. Idealna propozycja dla osób szukających nowoczesnego pickupa o dobrych osiągach, niezłej ekonomii i przewidywalnych kosztach serwisowania – ale wyłącznie w zadbanych egzemplarzach.