Silnik 2.4 D5 20V 185KM D5 244T4 to najmocniejszy wariant pięciocylindrowego diesla Volvo starszej generacji, występujący w popularnych modelach XC90, V70, a także np. S60 i XC70. To jednostka idealna do cięższego SUV-a lub dużego kombi, gdzie potrzeba dużej rezerwy mocy i momentu (do 400 Nm), a także bezproblemowej eksploatacji na długie trasy. Atuty: fenomenalne osiągi (przyspieszenie do setki w XC90 ok. 10,3 sek., bardzo dobra elastyczność z automatem, przyjemna, spokojna jazda nawet z pełnym obciążeniem), niskie spalanie jak na duże auto (średnio 7,2–8,1 l/100 km), wyjątkowo wysoka trwałość mechaniki głównej i turbo, szeroki rynek części zamiennych oraz bezproblemowa regeneracja osprzętu przy dużych przebiegach. Użytkownicy i mechanicy podkreślają, że to konstrukcja odporna na zaniedbania, umożliwia tanie naprawy i długowieczność przy regularnych wymianach płynów eksploatacyjnych. Wady? Najczęściej wskazywane: zapychanie filtra DPF oraz EGR podczas wyłącznie miejskiej eksploatacji, uszkodzenia przewodów intercoolera, sporadyczne awarie wtryskiwaczy i pomp wysokiego ciśnienia po 250–300 tys. km, możliwość wycieków oleju spod pokrywy i chłodnicy oleju. Przy przebiegach powyżej 300 tys. km mogą pojawiać się wycieki płynu chłodniczego, a przy agresywnej jeździe – sporadyczne awarie turbosprężarki. Wciąż jednak to jeden z najbardziej lubianych diesli do dużych Volvo. Największy plus stanowi połączenie klasycznej trwałości mechaniki, nowoczesnych osiągów i stosunkowo niskich kosztów eksploatacji na tle marek konkurencyjnych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.4 D5 20V 185KM D5 244T4 – Volvo XC90, V70 –...