Silnik 2.4 Duratorq TDCi 115–122 KM ZSD‑424 – Ford – modele: Transit, Tourneo, Transit Connect, Ranger – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Ta wersja 2.4 Duratorq TDCi o mocy 115 lub 122 KM (w zależności od mapy silnika) wprowadziła umiarkowaną poprawę osiągów względem bazowej setki. Nadal wykorzystuje żeliwny blok, turbo VGT, napęd rozrządu na pasku i układ wtrysku Delphi, lecz moc i moment (ok. 310–330 Nm) pozwoliły podnieść komfort jazdy w trasie, szczególnie z kompletem pasażerów i ładunkiem. Najważniejsze zalety: lepsza dynamika (o prawie 2 s lepsze przyspieszenie do setki niż w odmianie 100 KM), nadal wysoka trwałość podstawowej mechaniki, łatwość naprawy i szeroka dostępność części. Wielu użytkowników wskazuje na zaskakująco dobre wyciszenie kabiny i przewidywalność działania silnika nawet po przekroczeniu 300 tys. km. W autach trasowych spalanie na poziomie 8–9 l/100 km przy zachowaniu dużego tempa jazdy. Do wad należy zaliczyć awarie wtrysków Delphi szczególnie przy zaniedbaniach wymian filtrów i tankowaniu taniego paliwa, okresowe kłopoty z uszczelką głowicy (przy długotrwałym przeciążeniu) oraz kłopoty z DPF przy intensywnej jeździe w mieście. Po dłuższych przebiegach mogą wystąpić wycieki z pompy vacum, zużycie poduszek silnika, wycieki oleju spod pokrywy zaworowej oraz częste drobne awarie czujników ciśnienia doładowania. Mechanicy zwracają uwagę, by nie przeciągać wymian oleju powyżej 12–13 tys. km i regularnie kontrolować czystość układów ssących. To motor lubiany przez floty i firmy transportowe za przewidywalność i tani serwis, choć intensywnie eksploatowany w mieście wymaga częstszej obsługi DPF, EGR i osprzętu turbo.