Silnik 2.5 D DJ5 o mocy 86 KM to klasyczna, wolnossąca jednostka wysokoprężna montowana w lekkich dostawczakach PSA – Peugeot Boxer oraz Citroën C25 – głównie w latach 90. i wczesnych 2000. Konstrukcja 4-cylindrowa, 8-zaworowa, żeliwna, o pojemności 2446 cm³, uznawana za jedną z najbardziej niezawodnych w gamie dostawczaków tego okresu. Silnik osiąga 86 KM przy 4200 obr./min i ok. 160 Nm przy 2200 obr./min. Główne zalety to nieskomplikowana mechanika (klasyczny wtrysk pośredni – Lucas Bosch), wyjątkowa trwałość głównej mechaniki (przebiegi powyżej 400–500 tys. km bez remontu nie są rzadkością), minimalna awaryjność nawet na gorszym paliwie i bardzo tanie części zamienne oraz łatwość naprawy. Wielu użytkowników podkreśla legendarną prostotę obsługi i długowieczność – typowy „wołek roboczy” znoszący ciężką eksploatację. Do wad należą: bardzo głośna praca (hałas i wibracje szczególnie na zimno), zupełny brak dynamiki z ładunkiem (setka w kilkanaście sekund, a na autostradzie czuć brak mocy), powolne nagrzewanie zimą oraz spore spalanie w jeździe miejskiej (7,5–9 l/100 km). Przy większych przebiegach typowe są wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, zużycie pompy wtryskowej oraz wycieki z układu chłodzenia. W starszych egzemplarzach mogą pojawiać się problemy z rozruchem w mrozy i zapowietrzanie układu paliwowego. Mechanicy polecają częste wymiany oleju i dobrej klasy świece żarowe – to podstawa niekłopotliwej eksploatacji. DJ5 podsumowuje się jako bardzo prostą, odporną i ekonomiczną jednostkę – idealną do pracy, choć nie na autostradowe dystanse i bez ambicji co do komfortu jazdy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.5 D 86KM DJ5 – Peugeot Boxer, Citroën C25 – dane...