Silnik 2.5 DI-D 16V 4D56 HP – Mitsubishi L200, Pajero – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 2.5 DI-D 16V 4D56 HP (ponownie, ze względu na powtórzenie tytułu) prezentuje te same cechy co wersja w poprzednim wierszu: czterocylindrowy, szesnastozaworowy diesel z bezpośrednim wtryskiem common rail, turbosprężarką (również VGT w najmocniejszych odmianach) i napędem paskowym w rozrządzie. Motor wykazuje dużą tolerancję na przeciążenia, co sprawia, że użytkownicy chętnie wykorzystują go do pracy na budowie, w transporcie i terenowych wyprawach z ciężkimi przyczepami. Zaletą jest możliwość łatwej naprawy większości układów, wytrzymałość mechaniczna bloku, bardzo szeroka baza serwisowa i tania dostępność części (zarówno OEM, jak i zamiennikowych). Silnik spala relatywnie mało w stosunku do masy pojazdu (średnio ok. 8,5 l/100 km), a jego głównym minusem są typowe choroby wieku dziecięcego: puszczające uszczelki pod kolektorem, zwiększona podatność na przegrzewanie (zwrócić uwagę na chłodnicę!) oraz drobne wycieki spod pokrywy zaworowej. Przy dużych przebiegach i częstej pracy pod maksymalnym obciążeniem, traci kulturę pracy i zaczyna być słyszalny na jałowym biegu. Użytkownicy polecają stosowanie wysokiej jakości olejów, częstą kontrolę stanu osprzętu i unikanie przesuwania wymiany rozrządu. Motor idealny dla flot, offroaderów i firm utwardzających teren dla innych SUV-ów – wybacza sporo zaniedbań, ale regularny serwis gwarantuje pełne wykorzystanie jego zalet.