Silnik 2.5 R6 TD 150KM Y25DT to sześciocylindrowy turbodiesel opracowany przez Isuzu, stosowany szeroko w Oplu Omega B oraz Saabie 9-5. To konstrukcja 24-zaworowa, z bezpośrednim wtryskiem Bosch, turbosprężarką ze zmienną geometrią i intercoolerem, pojemność 2499 cm³, moc 150KM przy 4200 obr./min, moment 300Nm przy 1800 obr./min. Największe atuty: wysoka kultura pracy (jedna z najcichszych jednostek tej epoki), bardzo dobra elastyczność i niskie spalanie (realnie 6,5–8,2 l/100km w Omedze, w Saabie nawet poniżej 7l), o ile nie przekracza się interwałów serwisowych. Wytrzymała mechanika – przy regularnych wymianach oleju i terminowym serwisie egzemplarze osiągają 400–500 tys. km bez poważnych remontów. Użytkownicy chwalą też doskonałą współpracę z automatycznymi skrzyniami i wysoką odporność na przeciążenia. Wady: podatność na przegrzewanie głowicy przy wysokich przebiegach i zbyt rzadko wymienianym płynie chłodniczym, typowe awarie EGR oraz wycieki z przewodów turbo. Problemy z pompą wody, uszczelnieniami oraz kosztowna wymiana rozrządu (paskowy, ukryty). Zdarzają się również nagłe spadki mocy przy zanieczyszczonym dolocie i zużyte wtryskiwacze. Mechanicy zalecają pilnowanie stanu chłodzenia i serwis filtrów – wtedy R6 TD Isuzu to bardzo dobry wybór zarówno do jazdy rodzinnej, jak i jako „pożeracz tras” z dużym bagażem.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.5 R6 TD 150KM Y25DT – Opel Omega B, Saab 9-5...