Silnik 2.7 V6 HDI DT17BTED4 to wyjątkowa jednostka dla modeli klasy wyższej PSA – Peugeota 407 Coupe i Citroëna C6. Sześciocylindrowy diesel o pojemności 2720 cm³, rozrządzie łańcuchowym i nowoczesnym wtrysku Siemens, współpracuje z dwiema turbosprężarkami typu VNT (biturbo) i intercoolerem. Moc 204–207 KM osiągana jest bardzo liniowo, a moment 440 Nm dostępny już od 1900 obr./min zachęca do dynamicznej jazdy. Główna zaleta tej jednostki to niezwykle kulturalna praca – silnik jest cichy, wyważony, zapewnia świetne przyspieszenia nawet w ciężkich, luksusowych nadwoziach. Właściciele chwalą płynność jazdy, bardzo dobrą elastyczność przy niskich obrotach, wzorowe wyciszenie oraz predyspozycje do pracy autostradowej (spalanie realnie 7,5–8,5 l/100 km mimo masy i mocy). Mechanicy doceniają trwałość głównej mechaniki (blok, wał, rozrząd) oraz stosunkowo niskie koszty podstawowych napraw w stosunku do konkurencyjnych V6 diesli klasy premium. Wady: największą bolączką są awarie osprzętu i elektroniki – występujące po 150–200 tys. km wycieki z przewodów turbo, podatność na zatarcie turbosprężarek przy opóźnionej wymianie oleju, częste awarie EGR i kosztowne (szczególnie po gwarancji) naprawy wtryskiwaczy Siemens. Typowe są również usterki DPF: przydłużone jazdy miejskie błyskawicznie prowadzą do kosztownej regeneracji lub wymiany filtra cząstek. Użytkownicy ostrzegają przed przegrzewaniem się silnika i potencjalnymi wyciekami z uszczelki głowicy po wyższych przebiegach. Niemniej jednak dla osób, które użytkują auta głównie w trasie, pilnują wymian serwisowych i nie przeciągają interwałów, DT17BTED4 to niezwykle komfortowy, dynamiczny i stosunkowo ekonomiczny diesel klasy wyższej – rzadkość na rynku wtórnym, wysoko ceniony za jakość pracy i osiągi.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.7 V6 HDI 204–207KM DT17BTED4 – Peugeot 407 Coupe, Citroën C6...