Silnik 2.8 D-4D 177KM 1GD-FTV – Toyota Hilux, Land Cruiser – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 2.8 D-4D 177KM 1GD-FTV to nowoczesny turbodiesel Toyoty, montowany szeroko od 2015 roku w Hiluxie, Land Cruiserze, Fortunerze i innych modelach pickup i SUV. Konstrukcja: czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik DOHC, turbo VTG, chłodzony EGR, piezoelektryczny wtrysk Common Rail Denso (ciśnienie 2500 bar), intercooler wodny oraz rozbudowany system oczyszczania spalin (DPF, SCR/AdBlue). Moc: 177 KM przy 3400 obr./min, moment 450 Nm automatyczna / 420 Nm manualna (przy 1600–2400 obr./min). Najważniejsze zalety: bardzo wysoka elastyczność od niskich obrotów, cichy rozruch i aksamitna praca, legenda niezawodności w każdym klimacie oraz minimalne spalanie w segmencie (7,0–9,2 l/100 km). Opinie użytkowników: silnik rewelacyjnie sprawdza się na długich trasach z obciążeniem, w trudnych warunkach terenowych i podczas holowania. Chwalony za odporność na przeciążenia mechaniczne oraz długie interwały serwisowe (olej co 15 tys. km, rozrząd na łańcuchu, wytrzymały DPF). Wady: początkowo notowane były przypadki nadmiernego zużycia oleju, zapychanie wtryskiwaczy pod kiepską ropą i pojedyncze awarie turbin przy niewłaściwym stylu jazdy (wyłączanie silnika po ostrym obciążeniu). W starszych rocznikach (do 2018 r.) zdarzały się szybkie zużycia sprzęgła i wypalania DPF przy typowo miejskiej eksploatacji. Obecnie problemy te zostały w dużym stopniu wyeliminowane. Ogólnie, 2.8 D-4D 177 KM to jeden z najbardziej polecanych japońskich diesli do ciężkiej pracy, jazdy rodzinnej i dalekich tras – wymagający tylko regularnej kontroli osprzętu (DPF, EGR, turbo) oraz pilnowania wysokiej jakości paliwa.